Ickis

2008-12-31
15:42:10

Årets sista dag

Viskar en bön inatt
Viskar den tyst o stilla
mot den klara
stjärnfyllda himlen
En bön om att du har det bra.
Blundar o känner
värmen från din hand på min axel
Öppnar långsamt mina ögon
men du finns inte här
Jag viskar en bön inatt
en bön om att du har det bra.

Nyårsnattens stjärnor tindrar på himlen
En av dem faller
tyst sker min önskan
Om ett nytt lugnt år
Önskar att hitta mig själv
att ta vara på det som är jag
Få möta vårsolens första varma strålar
Få se dig le mot mig som bara du kan
Känna sommarvarmt gräs mellan mina tår, långt borta
Se löven färgas röda
Återse mina närmsta vänner.
Fånga de första snöflingorna med min tunga
Få skriva 2010 i almanackan
Med ett leende på mina läppar
Större än så är inte min önskan

Årets sista dag av ett år
Jag vill men aldrig kommer att glömma
Året som skulle bli mitt år
blev aldrig det
redan årets fjärde dag slogs det i spillror.
jag sjönk men lyftes av händer
bars av armar
Tack vare de händerna o armarna
hittade jag sakta åter mark under mina fötter
lärde mig sakta att gå igen
ramlade o lyftes upp
ramlade igen.
I dag är det årets sista dag o
min enda önskan är att 2009
blir lättare.
Kommentar:
2009-01-02 @ 10:42:42
#1: Gullillan

Så vackert så vackert och tragiskt. Önskar dig all lycka detta året.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: