Ickis

2009-01-17
14:25:19

Nytt år.

Så skriver vi helt plötsligt 2009 i almanackan, kommer att ta till typ feb innan jag kommer att göra det automatiskt *ler*.
I år avlade jag inga nyårslöften, kändes lika bra det, minns hur det gick förra året.

Året började bra, skickade upp en rislykta till minne av 2 vänner som dog ifjol, kändes som en bra cermoni.
Känns knepigt att det är så, livet går vidare utan dem, det är så det skall vara, när det händer tror man aldrig att det skall gå, men tiden får sorgen att lägga sig som vackra minnen som gör ont ibland.

Vardagen är tillbaka med jobb o träning, eller rättare sagt jobb, träningen har jag inte hunnit börja med än, väntar på lite tillbehör till rullstolen som panthera har sponsrat mig med, skall bli skönt att bara behöva släpa en rullstol o permon på framtida tävlingar.
Jobbet är som vanligt lite mycket även det som vanligt, skillnaden är att jag har fått lite mer energi efter ledigheten så nu orkar jag mer. Vi hyr för tillfället in en receptionist från manpower i väntan på en ny. Funkar riktigt bra.

Privat håller jag på att anställa en ny assistent, S kommer att byta jobb, har fått in ett stort antal ansökningar, så det är lite svårt o välja, skall ha tre intervjuer till imorgon, sen skall jag ta ett beslut, jag har en favorit, men det kan ändras.
Tror att det blir bra.

Igår klippte jag mig, denna gång blev det rätt kort fram, känns ovanligt men lite skoj.

Har även börjat planera året, får jag som jag vill blir det, NM, SM, öppna turkiskta, ev Hessenpokal, EM samt Sidney. Skall bli riktigt skoj känns det som. Speciellt om det bli aus, längtar tbx, till värmen, skjutbanan, maten o vännerna. Så det blir ytterligare ett år med träning o åter träning, fick en kick av att veta att Jonas J kommer att satsa vidare, har börjat blicka mot London o just nu känns det som att jag kommer att stå där då det är dags, nån gång skall väl guldet bli mitt *s*

Har skaffat en hemsida för skyttet om nån är intresserad: http://hem.bredband.net/vikwed/

Nä nu skall jag göra mig i ordning o åka till B o käka middag o ge barnen sina julklappar, bättre sent än aldrig.

Sen är det ytterligare en hektisk v att se framemot. 2 roliga saker jag ser fram mot är: invigningen av SM-veckan nästa lör och medelpads idrottsgala den 5/2. är nominerad i 2 klasser där, är stolt över att vårt län återigen vågar sticka ut hakan o nominera mig i en klasss som inte är speciell för funktionshindrade (förra gången var det ST som gav mig deras pokal 2005), tror inte jag vinner den klassen men det är skoj att vara nominerad.

Ha det bra alla därute, på återseende!! 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: