Ickis

2008-11-02
15:31:32

jobbig dagbok o vart är reseberättelsen från paralymmpics?

Reseberättelsen kommer jag lovar! har köpt ny dator o korten ligger på den gamla....

Jobbiga relativt mörka minnen och känslor flyger runt i mitt huvud,
några äldre från år tillbaka andra alldeles nya,
de åker runt utan mål, finns där väntandes på nått,
jag fångar varsamt och försiktigt upp en av dem,
kupar mina händer runt den, smakar på den,
 låter den komma in i mitt medvetande,
den bränner får min hals att snöra ihop sig, växer o hotar att krascha min mur som jag byggt runt dem,
snabbt släpper jag den, låter den åter flyga runt med de andra.
Någon säger något om det som rör sig inom mig, o tanken stannar upp igen, gör sig själv påmind,
jag smakar på den, låter den stanna upp,
men snabbt är smärtan tillbaka, den smärta jag inte vågar känna. med rädsla för att den skall flyta upp till ytan
och jag skall bli tvungen att ta itu med den,
orkar inte göra det nu,
vågar inte lita på att jag inte står här ensam,
vågar inte lita på att alla de händer som varsamt brukar lyfta mig när jag faller skall orka lyfta mig en gång till,
ändå måste jag få dem ur mig,
jag måste möta dessa känslor och tankar som idag flyger runt utan mål,
för att orka gå vidare.
För att få dessa minnen att bli vackra minnen, minnen om saker som varit
tankar jag orkar möta, utan smärta och utan rädsla.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: