Ickis

2010-06-18
23:13:09

Helg

Ja det blev helg efter denna v med, veckan har varit blandad, från becksvarta saker till kritvita, visserligen var jag beredd på det men verkligheten blev omvänd, det jag trodde skulle bli jobbigt blev bra o tvärtom.

Däremot undrar jag efter denna v varför livet är så orättvist mot människor i min omgivning, just nu är det mest i jobbet jag ser det, människor som far illa i en lag jag trodde enbart skulle vara positiv... Det enda man kan göra är att försöka förändra o förbättra, men vis av erfarenhet vet jag att det tar tid, att vägen dit är lång o krokig, men samtidigt finns det levande bevis för att det som ser allra omöjligast ut kan bli en solskenshistoria till sist!
Men själv är jag mer än trött helst skulle jag vilja säga att jag ger upp om detta, sluta bli dataprogrammerare eller nått där jag inte kommer i kontakt med människoöden, men samtidigt vet jag att det är inte så egentligen. Jag vill egentligen göra det jag gör, det känns bara som att det blir kaos överallt 2 v innan min semester...

Skulle träffat min idrottspsykolog igår, eller vet inte om det är det hon är längre, eller om hon är en vän eller inget alls, känns bra, dåligt o inte alls, tycker om henne men samtidigt sårar hon mig gång på gång, omedvetet eller medvetet, eller kanske så är det bara en rad olyckliga omständigheter som jag tokar fel med de erfarenheter jag bär med mig sen tidigare.
Oavsett så blev det inte så, o nu sitter jag med funderingen om jag skall vänta ut henne, skaffa en ny eller klara mig själv, skyttet är under kontroll i det isolerade ämnet är jag klar men nu händer det andra saker som indirekt påverkar det hela.

Sen är det min tjuriga höft som jag inte heller vet vad jag ska göra med, E har kört laser på den o jag tror det hjälper men tyvärr har det bara blivit en gång hittills vilket inte räcker, borde kanske hitta någon på hemmaplan som kan köra, men är lite feg.
har iaf beställt fler akupunkturnålar, inte för att de egentligen hjälper mot höften där jag sätter dem men de avleder rätt bra o jag slipper äta så mycket piller vilket känns bra inför VM.

VM ja... dit är det bara lite mer än 3v kvar till, skall ägna helgen åt att träna, sen känns det otroligt skönt att vara ledig i nästan 2 v innan vi åker, då hinner jag lägga jobbet bakom mig o fokusera om. tror det blir en bra tävling där jag lovat mig själv att inte vara alltför hård mot mig själv, jag ska ha skoj, träffa vänner, o ta mig till final o därifrån kan allt hända, det finns inget krav på medalj då skulle jag vara orättvis mot mig själv efter denna vår. Men jag har varit med förr så.... skall bli skoj med ett lag med även om jag tyvärr inte tror på medalj där. Men en bra start inför nästa EM där det kan bli en lagmedalj.

på återseende!
Kommentarer:
2010-06-19 @ 00:45:36
#1: Gunilla

Du skriver väldigt bra Vicki! Kram!

2010-06-20 @ 18:08:27
#2: Lotte

Oj jösses:0

Några veckor kvar till VM och du verkar så cool...

Har du nerver av stål kvinna??;)

Mycket intressant läsning BTW.

Jag återkommer.

Kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: