Ickis

2010-06-20
21:16:14

Val

Jag hade ett val i fredags, valet hade 2 alternativ, 2 vägar, det ena var att göra det som var lätt, att lägga mig i sängen, dra täcket över huvudet, gråta o vara trött, ledsen, besviken o bara tom. Det andra var att ta tag i mig själv och göra det bästa av denna helg med de förutsättningar jag hade,
Jag valde den senare, kändes mest rättvist mot mig själv. Jag vill inte gräva ner mig i något som jag inte vet vad som är sant i eller inte.
Därav blev helgen så bra som den kunde bli, började med att reda ut lite av mina tankar i fredagskväll, sen sov jag faktiskt helt ok den natten, klev upp o åkte iväg o sköt. När jag klev in i skjuthallen blev löftet o hotet till mig själv: du kommer inte härifrån förren du skjutit 600 i liggande, om det så ska ta resten av helgen!
Jag började o de satt snällt där de skulle men... så i slutet av fjärde serien kom den retliga 9,9. Blev om något ännu argare o fortsatte o sen 6 serier senare satt de där! första gången i år så blev det 600 har varken haft det på tävling eller träning i vår. I rena farten fortsatte jag o sköt några skott till. Var riktigt nöjd med mig själv efteråt, vet inte vad det är som har blockerat just den biten, alla andra tankar o känslor har jag koll på men inte detta. nu vågar jag lita på att VM kommer att bli bra, fortfarande inga löften till nån inte ens mig själv, men en tro på mig själv och det räcker långt.

Sen fick jag erfara att efter facebooks intrång i ens liv vet alla allt om en, speciellt om man som jag skriver saker där. Regnet avtog här insåg jag när jag låg i soffan och tittade på kronprinsessans vackra bröllop. Så istället för att se färdigt det klev jag upp. bytte om o begav mig till stadsfesten i Kramfors... insåg snabbt att Kramfors måste vara stan som gud glömde! så där hängde B och jag kände oss något malplacerade. Men det hela fick utdelning kl 22 klev Sara upp på scenen o som vanligt glömde jag både att det var kallt o alla konstiga människor. Konserten var lika bra som alltid. Efteråt dröjde vi oss kvar ett tag o Sara kom ut, hon började skriva lite autografer innan jag gav mig till känna, efter en obligatorisk kram tittade hon uppfodrande på mig o sa: hur är det med dig? tänkte svara bra i bara farten men hann inte innan hon sa, jag har läst... o det verkar som du haft det tufft... blev rätt ställd. Inte tänker jag på att det är typ 240 människor som har mig som vän på fb, jag skriver det jag vill att männsikor jag umgås med ska veta, nu står min egen idol o frågar hur jag mår... så jag drog en väldigt kort resume på det hela o det kändes ok, vi pratade en stund till o sen åkte vi hem.

Imorse startade jakten på ett par byxor att skjuta VM i. Ett projekt i sig... men det ser ut som jag hittat ett par, hann förbi kovland o fick lite kvalitetstid med Eliot mule noppandes i mitt huvud o med en kattunge i knät.
Sen vart det skjuthallen igen, samma hot samma löfte fast i stå, idag gick det av bara farten, några provskott o sen med en stolpe in satt 600 där med!

Nu väntar en y v..

Kommentar:
2010-06-23 @ 08:05:14
#1: Lotte

Hahaha,ja nu förstår jag vad du menar med det där med FB:)

Fast det är ju inte alltid av ondo;)

Det är ju trevligt att folk bryr sig,både "stora" och små;)

Det där med 600 i skjutserie är rena grekiskan för mig,du får förklara någon dagS

Kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: