Ickis

2009-01-24
23:40:03

Stolthet över sin stad

Har funderat på det i flera år, varför är sundsvallsborna inte så stolta över sin stad som andra verkar vara?
Beror det på att vi inte vet om vi tillhör norrland eller mellansverige?
Har vi storstadskomplex?
Eller vad sitter det egentligen i?
Tittade på körslaget ikväll, när körena återvände till sina hemstäder och blev hyllade som hjältar.
Tänker då tbx på idag på torget där sundsvallsborna samlats för att inviga SM-veckan, visst var det folk där, rätt mycket för att vara så kallt som det var idag, men det var inte samma stämning, vill inte säga att jag ser den stämningen alls i den här stan, inte när det är koserter, matcher etc...
Får nog fortsätta fundera om ingen har en bra idé???

Jag var i alla fall där, Fick komma upp på scenen och få ett pris av komunordförande för min insats i paralympics.
När killen som skulle visa mig dit jag skulle dök upp, utbröt ett litet kaos, alla trodde jag hade en rullstol inte en permo... Skulle den fixa rampen? Det var inga problem de fick skjuta på lite då den var lite brant. Det var killen som fick lite panik då han hade jobbat på permobil o sett en sån få frispel o skena iväg ned för en likadan ramp :) men vi slapp det denna gång. Fick mitt pris som var en blombukett o en liten statyett med Sundsvalls emblemet på. Trist nog fick jag inte säga nått i micken.. Men men. Som tur var gick det hela rätt fort för det blåste storm, jag hade på mig sverigejackan jag lånat men lämnade dumt nog täckbyxorna hemma.
Fortsatte sedan att leta kläder till idrottsgalan men hittade inget, tröståt istället en napolionbakelse.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: